hDolar 7,5345%0.28
hEuro 8,9837%0.28
hAltın (Gr) 411,34%0,25%
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?

Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?
0

BEĞENDİM

ghostrunner incelemesi aksiyona doyduk mu 0 MZSwxX2S - Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?

Oyun dalı uzun bir müddettir hangi platformda olduğu farketmeksizin çıkan bir çok büyük bütçeli oyunu “açık dünya” teması üzerinden yürütmekte. Bu durum son periyotlardaki oyun fiyatları göz önünde bulundurulduğunda insanların oyunlara daha gönülleri rahat bir formda para vermesini sağlıyor.

Bunun en temel sebebi bir oyunu açık dünya temelinde yaptığınızda otomatik olarak ana misyon dışında yapılabilecek birçok aktivite doğuyor. Bu doğal ki her oyunun açık dünya temelinde yapılması gerektiğini göstermiyor ama son vakitlerde bu durum o kadar ön plana çıkmaya başladı ki belirli bir çizgisellik içerisinde ilerleyen saf aksiyon oyunlarına oyun piyasası olarak aç kaldık.

Bu türlü durumlarda da Ghostrunner üzere belirli bir seviyeyi aşmış saf aksiyon oyunları epey bedel görüyor ve görmeli de. Ghostrunner yapmak istediği şeyi net bir formda aktaran ve öbür hiçbir şeye baş yormamızı istemeyen bir oyun.

Ghostrunner klasik bir intikam kıssasını ele alıyor

ghostrunner incelemesi aksiyona doyduk mu 1 KWTPDK2r - Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?

  • Artıları:
    • Klasik bir ihanet intikam üzerine şurası öykü
    • Bütün oyun boyunca diyalog içerisinde olduğumuz 4 karakter hayli başarılı olmuş ve kıssaya odaklanmayı sağlamış
  • Eksileri:
    • İhanet intikam kıssaları etkileyici olduğu kadar tıpkı vakit da klişe
    • Kıssa örgüsü bir vakit sonra merak hissiyatını kaybediyor

Ghostrunner hayli uzak bir geleceği bahis alıyor. Dış dünyayı çok görme fırsatımız olmasa da kıssada anlatıldığı kadarıyla post apokaliptik bir siber dünyada geçiyor.Bulunan gelecekteki tüm beşerler “Tower” ismini verdikleri devasa bir kulede hayatlarını sürdürmekteler ve o tarihin önde gelen 2 büyük bilim insanı Adam ve Mara öykümüzün kilit noktasında rol alıyor. İki bilim insanı Tower’ın geleceği için planlar yaparken her zamanki üzere birinin gözünü güç bürüyorve başkasına ihanet ediyor. Buradaki senaryo ise Mara’nın Adam’a ihaneti oluyor.

.Ana senaryo bu biçimde ilerlerken oyunumuzun başlangıcı ana karakterimiz Ghostrunner’ın uyanışı ile oluyor. Başının içindeki bir ses ile uyanan Ghostrunner kendisi ile ilgili neredeyse her şeyi unutmuş durumda. Başının içindeki sesin de rehberliği ile uyanmadan evvelki her şeyi öğrenen ve kendi tipinin geriye kalan tek üyesi olan Ghostrunner, Mara şu anki bilinen ismi “Keymaster”’dan intikam almak için yola koyulur.

Ghostrunner çizgisel bir aksiyon oyunu lakin oyunun ağır bastığı durum kıssadan çok oynanış istikametinde. Kıssa üzerine oynamak istiyorsanız hayal kırıklığına uğramanız mümkün zira rastgele bir diyalog seçimi yahut kıssada tesirini gösterecek vurucu bir olay yok. Kıssa hayli bilinen bir intikam kıssası olarak gözükse de siber temanında tesiriyle öykü kendince zenginlikler barındırıyor. Ama bir vakit sonra birinci baştaki heyecanını daima koruyamadığı için merak ögesi ortadan kayboluyor.

  2020'de Türkiye'de En Çok Oynanan Oyunlar Açıklandı

Kısım Dizaynları: Birbirine benzeyen ama bir o kadar da benzemeyen dizaynlar duruyor karşımızda

ghostrunner incelemesi aksiyona doyduk mu 2 U9jTVNT2 - Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?

  • Ghostrunner başlangıçta kendini tekrar ediyormuş üzere gözükse de ilerleyen vakitlerde yenilikçi kısımları ile göz doyurmayı başarıyor

Parkur oyunları çoklukla kısım dizaynları ile ön plana çıkan oyunlar olur. Zira etkin bir oynanış sunması gerekiyor. Oyuncu oynadığı kısımlarda daima pürüzleri aşıp, etrafta hoplayıp zıplaması gerektiği için kısım dizaynlarının güzel olması oyuncuyu oyuna bağlayan temel taşı oluşturuyor. Lakin Ghostrunner üzere oyunlarda parkur teması aksiyon ile harmanlandığı için bu işin içine düşmanlar ile dövüş mekaniği de dahil oluyor. Haliyle durum bu türlü olunca oynanışın yanı sıra kısım dizaynlar ekstra değer taşıyor.

Oyunun kıssası gereği oynadığımız tüm kısımlar Tower isimli kulenin içerisinde yer alıyor. Yani dış dünya ile temasımız pek yok. Üstelik oyun siber temasını işlediği için ve atmosfer yüklü olarak loş ve karanlık olduğu için birinci kısımlar birbirinin tekrarını oynatıyormuş hissiyatı yaratabiliyor. Lakin oyunda ilerledikçe bu durum kendini yeniliklere ve yavaş yavaş göz doyuran kısım dizaynlarına bırakıyor.

Oynanış: Süratli ancak en ufak yanılgıyı affetmeyen bir aksiyon sunuyor

ghostrunner incelemesi aksiyona doyduk mu 3 u2pgtZca - Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?

  • Artıları:
    • Süratli ve akıcı bir aksiyon sistemi
    • düşmanlara karşı birden fazla yol ile savaşma imkanı
    • parkur ve aksiyonun başarılı birleşimi
  • Eksileri:
    • Ölmek o kadar kolay ki bazen hudut bozabiliyor
    • Oynanışın çok süratli olması aksiyon sırasında öykü takibini zorlaştırıyor
    • Ölmenin çok kolay olması ve aksiyonun çok süratli olması alışma sürecini uzatıyor

Oynanış kısmı Ghostrunner’ın en güçlü tarafı olduğunu söyleyebilirim. Savaş esnasında art planda çalan müzikler mutlaka kusursuz ve insanı gaza getirmek için birebir. Bunun yanı sıra First-person shooter (Birinci şahıs nişancı) kamera açısıyla oynuyor oluşumuz oyundaki aksiyonun büsbütün içine dalmamıza imkan sağlıyor.

Ghostrunner’da karakterimizin tüm savaş mekaniği elindeki kılıç üzerinden yürüyor. Elimizdeki kılıç genel manada tek silahımız olsa da bunu çeşitli oynanış tiplerine bölmeniz mümkün. Yalnızca parkurlardan ilerleyip düşmanların mermilerini geri yansıtarak bütün kısmı geçmeniz mümkün yahut parkurları çok kullanmadan düşmanlarla baş başa gidip “Dash” yeteneğiniz aracılığıyla mermilerden kaçınıp herkesi kesip biçmenizde mümkün.

  Yakın görme bozukluğu (Presbiyopi) nasıl tedavi edilir? Havuç tüketmek fayda etmiyor!

Ghostrunner’ın epeyce yaratıcı bir yetenek ağacı var. Bu yetenek ağacı yeni yetenekler öğrenmenize imkan sağlamıyor. Lakin hali hazırda oyun esnasında öğreneceğiniz yeteneklere pasif geliştirme imkanı sunarak daha rahat bir formda savaşmanızı sağlıyor. Bunu yapmak için de çok eğlenceli bir yol üzerinden ilerlemiş üretimci grubumuz. Yetenek ağacını bir Tetris tahtası olarak düşünebilirsiniz. Yetenek puanı yahut ona misal bir şey yok. Siz ilerledikçe yeni pasif yetenekler açılıyor ve bunların hepsi tetris blokları halinde kendilerini gösteriyor. Sizde tahtanızdaki mevcut yer durumuna nazaran bunları birleştirip bir yetenek ağacı oluşturuyorsunuz kendinize. Bu epey yaratıcı ve bir o kadar etkileyici bir tercih olmuş.

Ghostrunner’da genel olarak bütün yaptığımız savaş parkurlar üzerinden yürüyor. Oyunun kısım dizaynlarının yenilikçiliği oynanış kısmını hayli hoş etkiliyor. İlerleyen kısımlarda birçok gireceğiniz savaşta birden fazla biçimde savaşı başlatmanız mümkün. Düşmanlarla nasıl çarpışacağınız kolay bir biçimde olsa da bizim elimizde. Birinci denediğimiz yol yahut taktik işe yaramıyorsa, öteki bir istikametten, öbür bir halde savaşı başlatmak büsbütün oynayan oyuncununu elinde.

Ghostrunner’da ölmek mutlaka oyunun bir modülü. Bunu kabullenerek oynamak her şeyi daha çok kolaylaştırıyor. Bu kadar süratli bir hareket ve aksiyon sistemine sahip bir oyun da ölmek muhakkak kaçınılmaz bir durum. Birden fazla vakit parkur yaparken bile uçurumlara uçmuşluğum çok. Oynanış kısmında insanı en çok yoran durum öyküyü takip etmek oluyor. Oyunun sekansları o kadar süratli bir biçimde ilerliyor ki malum ölmekte bir oldukça kolay bir yandan ölmeyim bir yandan öyküyü takip edeyim derken işler karman çorman bir hal alıyor.

Sonuç: Saf aksiyon oyunlarını aradığımız son devirlerde Ghostrunner bir nebze de olsa açlığımızı dindirebilir

ghostrunner incelemesi aksiyona doyduk mu 4 Li8Z8E44 - Ghostrunner İncelemesi: Aksiyona Doyduk mu ?

Bahsettiğimiz üzere akıcı oynanışı ve tekrara düşmeyi engelleyen dizaynları ile Ghostrunner, oyunu bitirdikten sonra bile Hardcore modunda tekrar giriş yapmayı düşündüğüm ender oyunlardan biri oldu. Mevt bahsettiğim üzere oyunun bir kesimi lakin anında tekrar dirilip devam etmek insanın hudut olmasına fırsat bile vermiyor. Çok süratli bir halde ölüp birebir süratte geri kalkıp kaldığınız yerden devam etme bahtınız oluyor.
Kolay lakin eğlenceli çizgisel oynanış sistemiyle Ghostrunner oyun yokluğu çekenler için muhakkak bir müddet de olsa yatıştırıcı tesiri gösterebilecek bir oyun.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Büsbütün Hindistan üretimi Moto E7 Power duyuruldu

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.